خلاصه ای از موارد اجرائی
گروه صنعتی نیروموتور شیراز یکی از تولید کنندگان عمده در صنایع موتورسیکلت می باشد و دائماً به دنبال دستیابی به موقعیت های برتر در چهارچوب این صنعت بوده ومواردی از قبیل تولید وفروش نهایی والگوهای سال قبل را تامین نموده و به تائید می رساند . درحال حاضر بسیاری از تولید کننده گان در پاره ای از موارد اقدام به مطرح نمودن مقوله فروش نهایی می کنند اما قابل دسترس بودن شرایط لازم برای انجام معاملات ویژه امری متناوب می باشد . این گروه صنعتی به سرعت تبدیل به منبعی برای تامین نمایندگیها وفروشگاههای عمده فروشی با ارزش وحاشیه سود میانگین شده و خواهد شد .

اهداف :
اهداف مورد نظر برای عملیات آینده عبارتند از :
• تشکیل مرکزی که هدف آن بر پایه تامین توقعات مشتری باشد .
• افزایش تعداد مشتریان وارائه خدمات به آنان به میزان 25% درسال
• بهبود روند دادوستد مداوم با استفاده از جریان نقدینگی خود شرکت

ماموریت :
اشتغالزایی و تولید موتور سیکلت با بالاترین کیفیت وارائه بهترین خدمات بنا به درخواست بسیاری از مصرف کنندگان که خواستار کالای با کیفیت عالی در کشور هستند.
کلیدهای دستیابی به موفقیت :
کلید دستیابی به موفقیت و رمز آن گزینه ای قطعی است واین موفقیت موجب ارائه خدمات بهتر به مشتریان خواهد شد .
شرح مختصری درموردتاريخچه فعاليت شركت :

كليات :
شركت توليدي صنعتي نيرو موتور شيراز (سهامي خاص) در تاريخ 1381/20/12 تحت شماره 200521 در اداره ثبت شركتها و مالكيت صنعتي استان تهران به ثبت رسيده است.
فعاليت اصلي شركت
فعاليت اصلي شركت مطابق ماده 2 اساسنامه انجام كليه امو ر مربوط به تهيه و توليد و مونتاژ انواع موتورسيكلت، لوازم يدكي جانبي آن و صادرات و واردات كليه كالاهاي مجاز بازرگاني و شركت در مناقصه ها و مزايده ها و مشاركت و عقد قراردادها با اشخـاص حقيقي و حقوقي و اخـذ وام از بانك ها و كليه امـوريكه بنحوي با موضوع مرتبط باشد. به موجب پروانه بهـره برداري شمـاره 126/96159 مورخ 1382/5/5 كه توسط وزارت صنـايع صـادر شده، بهره برداري از كارخانه شركت با ظرفيت 90000 دستگاه آغاز شده است.

داراييهاي ثابت مشهود :
داراييهاي ثابت مشهود، بر مبناي بهاي تمام شده در حسابها ثبت مي شود. مخارج بهسازي و تعميرات اساسي كه باعث افـزايش قابل ملاحظه در ظرفيت يا عمـر مفيـد داراييهـاي ثابت يا بهبـود اسـاسي دركيفيت بازدهي آنها مي گردد، به عنوان مخارج سرمايه اي محسوب وطي عمر مفيد باقيمانده داراييهـاي مربوطه مستهلك مي شود. هزينه هاي نگهداري و تعميـرات جزئي كه به منظـور حفـظ يا ترميـم منافع اقتصادي مورد انتظار واحد تجـاري از استاندارد عملكرد ارزيابي شده اوليه دارايي انجـام مي شود، هنگام وقوع به عنوان هزينه هاي جاري تلقي و به حساب سود و زيان دوره منظور مي گردد.
استهلاك داراييهاي ثابت با توجه به عمر مفيد برآوردي داراييهاي مربوط (و با در نظر گرفتن آيين نامه استهلاكات موضوع ماده 151 قانون مالياتهـاي مستقيم مصوب اسفنـد مـاه 1366) و براسـاس نرخهـا و روشهاي زير محاسبه ميگردد.

روش استهلاك نرخ استهلاك دارايي
نزولي 10% ساختمانها و تاسیسات
مستقيم 8 % ساله ماشين آلات
مستقيم 10% اثاثه و منصوبات
- 100% ابزارآلات و قالبها
نزولي 25% وسائط نقليه

مالکیت کارخانه :
گروه صنعتی نیروموتورشیراز بصورت سهامی خاص  می باشد. ضمناً محل آن نیزدر شهرک صنعتی شکوهیه در استان قم قرار دارد.
محصولات این شرکت موتورسیکلتهایی با حجم 50-70-90-110-125-135-150-160-200-248 و 249 سی سی در انواع مختلف و قابل استفاده در اقصی نقاط کشور تولید می نماید.

خلاصه ای از تجزیه وتحلیل بازار :
بازار خرده فروشی موتورسیکلت را می توان به دو بخش تقسیم نمود یکی مراکز، فروشگاهها ومغازه ها ی مستقل وغیر وابسته در بازار ودیگری فروشگاهها ونمایندگان متعهد و زنجیره ای موتورسیکلت وابسته به شرکت می باشد .
در صورت ادامه روند تولید برتر بسیاری از مراکز نوع اول پس از مدتی به فروشندگان زنجیره نوع دوم ملحق خواهند شد .

تقسیم بندی بازار :

فروشگا ههای مستقل :
اکثریت قریب به اتفاق خرده فروشان موتورسیکلت بطور مستقل صاحب نوعی مالکیت منحصر به فرد هستند . آنها معمولا تحت مالکیت یک نفر و به همراه 3 تا 10 کارمند اداره می شوند البته این وضعیت تابع شرایط فصلی نیز می باشند .

فروشگاههای زنجیره ای :
اگر چه این زنجیره ها یک شکل تجاری برتر عمده ومسلط را بوجود نمی آورند اما بسیاری از شهرهای بزرگ از حداقل یک زنجیره برخوردار می باشند که به جامعه خدمت رسانی می نمایند . گاهی اوقات زنجیره های فوق از حق امتیاز نیز برخوردارند این حق المتیاز در اختیار مالکان متفاوت قرار می گیرد ودر مواقع دیگر این زنجیره ها شامل همان مالکان وبا مغازه های چند گانه می شوند . این زنجیره ها به دنبال ثبات در زمینه ارزش وقیمت محصولات هستند .

استراتژی تقسیم بندی بازار وهدف :
شرکت نیروموتور شیراز قصد دارد تا با استفاده از 3 روش زیر فروشگاههای موتورسیکلت را مورد توجه قرار دهد .
• نمایشگاههای تجاری : چون 75 % فروشگاهها ونماینده گان فروش در نمایشگا های صنعتی وتجاری حاضر هستند این گروه با حضور قدرتمند در نمایشگاهها فرصتی را به خرده فروشان به منظور بررسی محصولات آتی ومذاکره با شرکت فراهم می آورد.
• تبلیغات : تبلیغات در زمینه خرده فروشی موتورسیکلت از طریق مجلات خودرو و موتورسیکلت و روزنامه های تبلیغاتی مبادرت می نماید . مجلات وروزنامه های مذکور موجب می شوند تا فرصتهای تبلیغاتی بیشتر گردند .
• وب سایت : این گروه در تلاش است تا یکی از بروزترین سایت اینترنتی حال حاضر ایران را اعم ازمنابع اطلاعاتی قابل دسترس ، فعالیتهای تبلیغاتی ، نمایشگاهی وتجاری در صنعت موتورسیکت در جهان را آن خود نماید .

رقابت :
شرکت نیروموتورشیراز در زمینه دستیابی به موقعیتهای خوب فروش به رقابت می پردازد ودر این زمینه به تخصص لازم دست یافته است . اخیرا هیچ تولید کننده وعمده فروشی با این درجه تخصص دیده نشده است . شرکت نیروموتور شیراز محصولات نسبتا گسترده ای در اختیار دارد واین خود یک منفعت شفاف است که می توان بر روی آن متمرکز شد وبه موقعیت های عالی وویژه دست یافت . فروشگاهها ونمایند گان فروش می توانند تا با شرکت در تماس باشند وهمواره محصولاتی را با حاشیه سود مطلوب بیابند . یکپارچگی وتداوم از جمله اهداف کلی نیروموتور می باشد . با ارائه خدمات ارزش افزوده از قبیل اقلام متعدد فروش که خرده فروشان را از لحاظ سود بیشتر تامین می نمایند شرکت نیروموتور شیراز سعی میکند تا ارزش هایی را توسعه دهد که تدریجا جریانی از مشتریان را بوجود آورند .

استراتژی فروش :
استراتژی فروش با فرایند ارائه محصول ترکیب شده است . در صورتیکه تقاضا محدود باشد فروش نهایی عالی نیز از ارزش محدودی برخوردار خواهد شد . با انتخاب یک محصول بگونه منطقی وعقلانی شرکت نیرو موتور شیراز سعی میکند تا فرصت های مرتبط با کشاندن مشتری بسوی جریان فروش را ارتقاء دهد شرکت بر شهرت محصولات وهمچنین فروش سریع اقلام موجود در انبار تاکید می نماید . شرکت علاقمند به اقلامی که فروش آنها به سختی صورت می گیرد نیست زیرا این احتمال وجود دارد که اقلام فوق عمدتا در قفسه خرده فروشان باقی مانده وبه فروش نرسند علاوه بر اینها شرکت مرتبا موجودی هایی که فروشگاهها را تشویق به استعلام قیمت پی در پی از این شرکت نمایند تغییر می دهد . نکته دیگر اینکه شرکت از خدمات روز آمد ایمیل برخوردار است وخدمات خود را از طریق اینترنت در اختیار فروشگاهها قرار می دهد .

گواهینامه ها